Sunday, November 7, 2010

kisah ibu sy

26hb 10 - ibu sy @ cikgu pn hjh wan yah wan jaafar dimasukkan ke KBMC (kota bharu medical centre) jam 4.30 pg..kol 10pg dpt msg dr abah, bgtau yg ibu sy ditahan wad..oh, sgt sebak perasaan nih..waktu tu tgh jaga exam dlm kelas..air mata ni mcm nk mengalir je..tp tahan aje..nanti x psl2 bdk2 nampak cikgu nangis..nape leh kena thn kat wad ni..mesti ibu sy sakit sgt ni..actually, seminggu sebelum 2 ibu sy mmg dh sakit2 bdn, demam n dh kena thn wad selama 4 hari..mmg tiap2 minggu sy akn blk kmpung jenguk ibu sy..ingt kan keadaan makin ok, tp rupanya jd sebalik nya..jam 12.30tghari, sy ke bilik pengetua..mohon untuk mintak cuti utk balik kampung..bile pengetua tanya nape, sy terus mengalirkan air mata..hadoii, mmg xley thn bila nak ckp yg ibu sy kena tahan di wad..acctually, sy sebagai cikgu yg br posting hanya dpt 2 hari je untuk cuti..1 hari dh mintak utk hr konvokesyen hr tuh..so tinggal sehari je lagi..then, pengetua bg kebenaran utk sy cuti esok hr..
...
...........
dipendekkan cerita, sy bersama my sis n abg ipar bertolak blk kelantan ptg 2 jgk..coz tunggu akak sy hbs keje kol 5..dr penang kol 6.30ptg..kami selamat sampai mlm 2, n terus ke KBMC..sgt sedih melihat ibu sy terlantar di katil..esok nya kami semua tunggu utk ibu sy dibawa ke Pakar Perdana utk dibuat CT Scan..nak dijadikan cerita, sy pulak tetiba demam n pns2 bdn yg teramat..pi klinik n dpt M.C utk dua hari (khamis & jumaat)..mlm 2 jgk, my sis n abg ipar kena blik penang coz diaorg keje n dh susah nk dpt cuti..so, sy x blh ikut diaorg blk sama..
........
...............
hari seterusnya:: khamis...jam 12.00tghari, doc msuk ke bilik ibu sy utk bg tau result drpd CT Scan yg buat semalam..time 2, hanya sy, adik pompuan(jaja) & baby Adelia yg jg ibu sy..so, kami sama2 dgr ape yg doc nk ckp..hurmm, bad news..setelah discan..rupa2 nya , ada jangkitan nanah & kuman di sekeliling buah pinggang ibu sy..oh, perasaan waktu 2 sgt2 down & sedih..doc ckp, ibu sy kena operate ptg or mlm ni utk elak kuman 2 terus merebak..doc kuar je dr bilik, kami semua menangis sbb risaukan keadaan ibu sy..hanya doa dipohon agar ibu sy selamat di operate...
.......
...............
khamis:: tepat jam 9.30mlm, ibu sy di bawa ke bilik bedah..ramai kwn2 ibu sy, sedara mara kami yg dtg utk bg kata2 semangat pd ibu sy..terima kasih pd semua yg x pts2 mendoakan kesihatan ibu sy..mmg satu pengalaman yg x dpt dilupakan dlm hidup sy..mlm tu, kami semua hanya berdoa agar semuanya selamat...jam 12.30tgh mlm, ibu sy dikeluarkn dr dwn bedah..alhamdulillah, semuanya selamat berkat doa dr semua..
......
............
sy sentiasa doakan moga ibu sy sentiasa kuat hadapi dugaan dari NYA..kami semua sentiasa ada disisi ibu kami...
........
............
5hb 11 :: ibu sy diberi kebenaran dr doc utk pulang ke umah setelah 11 hari ditahan di wad..tp, ibu sy masih bergantung pd water beg utk buang air kecil coz x dpt buang secara normal..mungkin kesan drpd operation..hope ibu sy sentiasa diberikan kesihatan yg baik & dpt meneruskn hari2 biasa dgn ceria selalu...





p/s:: 11 hari ibu sy di KBMC = RM 14k++...sgt b'puas hati dgn layanan dr private hospitals..tq 2 Dr.Mohd Kamal yg sentiasa m'mastikan ibu sy dlm keadaan baik & hinggalah b'ansur sihat..berkat doa dr semua..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...