Friday, July 30, 2010

wedding dress

chantek kan songket kuning jika disarungkan di hari persandingan..ekekekee!!!!sy b'sama encik tunang sdh memasang impian mahu mengenakan songket kuning di hari persandingan kami..uhukkk!!! tp, adakah ia menjadi kenyataan???hope so..



~info ttg warna 'kuning' (yellow)~

Warna kuning ialah warna yang terang dan riang yang sering dikaitkan dengan kebahagian dan keamanan. Kuning melambangkan kerabat diraja dalam banyak kebudayaan, termasuknya kebanyakan Asia Tenggara.
* hanya angan-angan okeh..hih*
*eh, tetiba sesat gambo nih* eheeee!!! songket ni pun chantek kan..nampak laen..eheeee!!!!
apa2 pun, songket ttp di hati..

Thursday, July 29, 2010

dato sitinurhaliza

oho..pg2 sy dh nonton dato sitinurhaliza di astro ria okeh...program 'ek eleh' yg dihoskan afdlin shauki..best nya leh tgk dato ct..rasa cm dh lama x tgk dato ct kat tibi..eheeee!!!

sempat m'snapkn muka dato ct okeh..!!!

...
........
sambil melayan rancangan 'ek eleh' 2, sy menikmati nasi goreng masakan kakak..hihik!!bgn2 je makan...
nasi goreng b'sama ayam goreng..

.........
................................
hbs rancangan 'ek eleh'...tgk cite 'diariku shahir' lak...ensem pulak tgk si shahir nih...



p/s: ditujukan wat tunang kesayangan...leh x shayang wat muka ensem cam shahir nih...ekekekekeke!!!

di penang sudaaa!!!

oho..dh bape hr sy x online..tq kakak sbb byr bil broadband..eheee!!!

xde la sy slm keboringan..dah ade di penang okeh..agak lama sy di sini..
demi PUTRI ADELIA BATRISYIA..uhukkksss!!!
sok update lg yer..2 pun kalo rajin jenguk blog...eheee!!
ohoo...td, akak b'sama abg ipar kuar beli makanan...sy ngan adelia duduk sahaja di rumah....kata ibu sy, mlm2 x elok bwk baby kuar..sy ade kirim sesuatu...terasa nk makan...tadaaaaaaa!!!!!

 bubur ayam mc D

Sunday, July 25, 2010

oho..sok ke penang

oittt...5 hr kot sy x jenguk blog nih..eheee!!! ptg semalam br sampai dr k.l...sgt hepy yippi okeh...dpt jumpa hincik tunang kesayangan sy..jln2 n mkn2..bersama dia..tp, sedih lak, bile sy mau plg..ntah bile dpt jumpa die lagi...
........
..................

oh..sok ke penang pulak...sy belum b'sedia dr segi mental dan fizikal, tp apakan daya..hari cepat sgt berlalu n pergi..huhu...lama gak di peneng nih...sebulan lebih sy kat sana coz tlg my sis jg si Puteri Adelia Batrisyia..jd babysitter la nampaknya saya sementara tunggu posting ni..katanya poting lps raya...hrp betul la..bosan gak duk umah lama2 nih...

oh ..oh...
lupa nak story, tesis my master hampir siap sepenuhnya..ke k.l hr 2, saya turun UKM , jumpa my lect n submit tesis...bahagianya rasa bile tesis sy hampir siap..hihihi

Wednesday, July 21, 2010

ke kolumpo..

monink...pagi nya update blog...ehekk!!jap2 lagi sy mau gerak ke k.L...settlekan urusan mau nyambung master blk..huhu..pastu akan ke tnjung malim, amek transkripsi...yg pasti, dpt ketemu hincik tunang..happy nya..rindu bangat sama kamooo!!!ptg ni jgn lupa jemput sy yurp....

.......
.....................
tp...



sedih mau tinggalkan si Putri Adelia Batrisyia...duk ngan mama elok2 yer...nanti cik ngah pulang...i'm gonna be miss u shayang...!!

Sunday, July 18, 2010

resipi cupcakes

Resipi Cupcake Vanilla

1/3 cawan mentega atau margerin, dilembutkan.

2/3 cawan gula
½ sudu teh baking powder.
½ sudu teh baking soda.
1 biji telur.
1 sudu teh vanilla.
1/3 cawan yoghurt tanpa perisa.
1/3 cawan susu segar.
1 1/3 cawan tepung gandum

CARA:
Panaskan oven 350°F (175°C).
Masukkan 12 keping alas cupcake dalam loyang

Di dalam mangkuk sederhana besar, pukul mentega dan gula hingga rata.
Masukkan baking powder dan baking soda ke dalam adunan dan pukul sehingga berwarna pucat (selama 1 minit)

Masukkan telur dan esen vanilla dan pukul sehingga kembang.

Campurkan vanilla yoghurt dan susu dalam mangkuk yang lain.

Dengan menggunakan mixer pada kelajuan yang rendah, pukul yoghurt dan susu bersama adunan mentega tadi. Adunan menjadi seakan dadih. Campurkan pula tepung sehingga adunan rata.

Masukkan ke dalam loyang.

Masak 15-20 minit atau bila atas kek berwarna perang keemasan atau bila pencugkil gigi yang dicucuk pada tengah kek keluar dengan bersih.

oho....search punya search, dh dapat resipi utk wak cupcakes vanilla...leh try ni...tp, kena pastikan bahan2 semua cukup...huhuhuhu....

cupcakes

terujanya melihat cupcakes2 ni..jom layannnnnn!!!


....yummy...

sape nak tlg ajar saya buat cupcakessss!!!!!!!


main masak2

ohooooooooo...agak lama sy x upload pict resepi sy...bile ada kelapangan, boleh la memasak...uhukkkk...hr ni msk simple2 je.."ikan msk merah"...tadaaaaaaaaaaaa!!!


sementara sy msk td, mama adelia dodoikan die yg x mau tido2 jgk...oho, setelah selesai msk, pergi jenguk adelia, tp x mau tido jgk...giliran sy utk dodoikan die pulak...on fb jap sambil riba die n nyanyikan die..tiba2 die tertido ..akhirnya....leh la sy update blog kejap....eheeeee!!!!!

Friday, July 16, 2010

pelamin idaman

oho...duk belek2 gmbar pelamin..sy sgt b'kenan contoh pelamin di thalia bridal kelantan...

Monday, July 12, 2010

adelia oh adelia

oho...pg2 sy dh bgn siapkn si adelia bersama mamanya.....hr nie, adelia kena bwk pi klinik...kasi injection sama dier...hehik!!!

Saturday, July 3, 2010

happy birthday Tengku Syamil

ohoooooo..hr nie birthday anak buah kpd hincik tunang sy..TENGKU SYAMIL...for 1 years...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...