Sunday, August 15, 2010

5 Ramadhan

oh..alhamdulillah..hr ni dh pun masuk 5 Ramadhan..5 hari suda, umat islam mengerjakan puasa..stakat ni, sy masih puasa penuh..hihi.x tau la, akan dtg mcm mana..pompuan, ada sebabnya utk tdk b'puasa..
.......
.....................
hr ni jgk, masih lagi di kampung bersama family t'chenta...nak cite pasal b'buka puasa semalam...byk btl menu yg best2.

menu berbuka utk semalam..antaranya::

ketam msk cili
kari ikan merah
brokoli tempura, udang tempura & paru goreng
ore kelate panggil "jemput malah"..feveret sy di bln puasa
buah manggis ambik dr kampung..sgt byk..
durian lg..huhuhu
hr ni, menu ape plak yer...untungnya b'buka di rumah ni..mcm2 boleh mkn..hihi...pas b'buka nanti, sy bersama kakak, abg ipar n puteri adelia batrisyia akan gerak ke Penang...oh, terasa sgt sekejap berada di rumah...bile la leh kumpul pulak 1 family lg...seronoknyaaaaa x terkata...huhuhu..

td, sy bersama family ke bazar ramadhan..ibu mau cari ayam percik katanya... best nya jalan2 bersama family..bukan selalu leh mcm ni..nak pulak bile semua dapat kumpul kat umah..alangkah bahagianya hidup...huhuh...

jaja yg br blk mengajar..huhuhu
my luvly mom a.k.a onni kpd Putri Adelia Batrisyia

ayam percik utk berbuka
ikan keli percik
ini namanya " somtam "..feveret saya
oh...td kami pergi ke bazar ramadhan di stadium sultan mohd IV , kota bharu...sgt byk makanan dijual di situ..(wahhh, skemanya ayat ku)...tiba2 t'jumpa makanan feveret saya..."somtam"..mmg da lama teringin nak makan, at last jumpa jgk...apa lagi, terus rembat la...hehe...actually "somtam" ni makanan org belah siam @ thai..mmg sedap..ramuan nya seperti, betik, kacang, udang kering, kangkung,kacang panjang, cili....kalau yg pedas tu, lg la sedap..1 pinggan 2, mmg saya boleh hbskan sorang jerk..hihihihihi

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...